Somessa ollaan tai OLLAAN

5.5.2020

Mikä on pahinta mitä yritys voi tehdä somessa? Ainakin heti skandaalin tai gaten aloittamisen jälkeen? Olla tekemättä mitään!

Asiakkaat eivät ehkä huomaa fiidistään puuttuvia postauksia, mutta yrityksen kuin yrityksen mielikuvaan voi vaikuttaa negatiivisesti, mikäli viimeisin postaus on kesän korvilla ensimmäisenä näkyvä jouluntoivotus.

Somessa oleminen ei suinkaan tarkoita pelkän profiilin luomista ja homman jättämistä todo-listoille. Myynnin kannalta parasta on pitää itsestään edes jokin moista ääntä ja olla asiakkaiden mielissä läsnä. Jokainen tykkääjä ja seuraaja on painanut nappia jostain syystä, ja tämä syy on miltein aina jonkin asteinen mielenkiinto saada kyseisen yrityksen postauksia fiideihin. Vaikket pitäisikään itsestäsi jatkuvaa meteliä, vähintään viimeisimmän päivityksen aikaleima leimaa samalla koko tilin ylläpitäjät inaktiivisiksi nahjuksiksi.

Ehkä aina ei ehdi, tai syytä hyvään postaukseen ei keksitä. Jokaisen firman takana on kuitenkin joku tai jotkut ja heidän tekemisensä ja mielipiteensä voivat silti jotakuta kiinnostaa. Postaa siis sitä mikä mieleen juolahtaa! Hyvän maun rajoissa, tietenkin.

”Jos sijoitus Googlessa on Suomen tasolla yli 10, sivustoa ei käytännössä ole.”

Tämä artikkeli kirjoitettiin pelkäksi täytteeksi harmillisen inaktiivisille verkkosivuille joiden sijoitus Googlen rankingissa on Suomen tasolla tärkeimpien avainsanojen osalta keskimäärin 55. Käytännössä siis miltei mahdottomat löytää. Sivu on myös jaettu somessa täyttämään paikkaa jouluterveisten yläpuolella.

Kiitos kuitenkin kiinnostuksesta ja loppuun asti lukemisesta, Mustone Digital ja Google kiittävät kasvaneesta sivustoliikenteestä. Toivottavasti tämä artikkeli herätti sinussakin hyvällä tavalla jotain, minkä avulla onnistut herättämään uinuvan somestarasi uudelleen henkiin. ✨

Palataan! Tälläkin kertaa.

– Aki