Data on dataa, mutta tieto tarjoaa kyvyn toimia edukseen.

Keräätkö sinä businessdataa tämän päivän lähteistä? Mikä on sinun verkkosivustosi tarkoitus ja mikä sen tärkein mittari? Webanalytiikasta on moneksi.

Kävijäseurantapalvelut tarjoavat kattavaa tietoa verkkosivustoilla kävijöistä. Esimerkiksi Google Analytics -palvelun käyttäjänä voit nähdä:

  • Verkkosivustosi kävijöiden määrän
  • Kuinka pitkään he olivat sivuillasi
  • Monta sivua he selasivat keskimäärin
  • Ikähaarukat, sukupuolet
  • Mistä asioista he ovat pääosin kiinnostuneita
  • Miltä sivuilta sivustollesi linkataan
  • Missä päin maailmaa sivuja on selattu
  • Suosituimmat sivusi
  • Mistä sivuista tykätään, mistä ei
  • Verkkokaupan ostot, soitot, liidit… ym.

Nämä voivat olla liiketoimintasi kannalta relevantteja seurattavia, mutta yhä tärkeämpää on tunnistaa näiden joukosta omat Key Performance Indicatorit, eli KPI:t. Analytiikka tulee räätälöidä aina yksilöllisen tarpeen mukaan ja tärkeintä onkin ensiksi määrittää, mikä on verkkosivuillasi se kaikkein tärkein seurattava juttu.

Dashboard

Kun tiedetään omat KPI:t niiden seuraaminen omatoimisesti voi olla joko hankalaa tai työlästä. Mustone Digital omaa pitkän kokemuksen datan muuttamisesta tiedoksi ja tiedon visualisoimisesta liiketoiminnan tueksi.

Google Analytics, Google Tag Manager tai Google Data Studio, Mustone määrittää kanssasi ensin tavoitteet ja toteuttaa verkkosivuillesi kävijäseurannan jota sinä ymmärrät. Näin tiedät mitä sinun sivustollasi tapahtuu.

Soita ja sovi tapaaminen tai lähetä kysymys.