Data on dataa, mutta tieto tarjoaa kyvyn toimia edukseen.

Keräätkö sinä businessdataa tämän päivän lähteistä? Mikä on sinun verkkosivustosi tarkoitus ja mikä sen tärkein mittari? Webanalytiikasta on moneksi.

Kävijäseurantapalvelut antavat kattavaa tietoa verkkosivustoilla kävijöistä. Esimerkiksi Google Analytics -palvelun käyttäjänä voit nähdä:

  • Verkkosivustosi kävijöiden määrän
  • Kuinka pitkään he olivat sivuillasi
  • Monta sivua he selasivat keskimäärin
  • Ikähaarukat, sukupuolet
  • Mistä asioista he ovat pääosin kiinnostuneita
  • Mistä verkoista (ml. yritysverkot) he saapuivat
  • Miltä sivuilta sivustollesi linkataan
  • Missä päin maailmaa sivuja on selattu
  • Suosituimmat sivusi
  • Mistä sivuista tykätään, mistä ei
  • Verkkokaupan ostot, soitot… ym.

Analytiikka tulee räätälöidä aina asiakkaan tarpeen mukaan, ja tärkeintä onkin ensiksi määrittää, mikä on verkkosivuillasi se kaikkein tärkein seurattava juttu.

Google Analytics tai Google Tag Manager, Mustone määrittää kanssasi ensin tavoitteet ja toteuttaa verkkosivuillesi kävijäseurannan jota sinä ymmärrät. Näin tiedät mitä sinun sivustollasi tapahtuu.

Soita ja sovi tapaaminen tai lähetä kysymys.