Verkko-
analytiikka
Data on dataa, mutta tieto tarjoaa kyvyn toimia edukseen.
Keräätkö sinä businessdataa tämän päivän lähteistä? Mikä on sinun verkkosivustosi tarkoitus ja mikä sen tärkein mittari? Webanalytiikasta on moneksi.
Kävijäseurantapalvelut tarjoavat kattavaa tietoa verkkosivustoilla kävijöistä. Esimerkiksi Google Analytics -palvelun käyttäjänä voit nähdä:
- Verkkosivustosi kävijöiden määrän
- Kuinka pitkään he olivat sivuillasi
- Monta sivua he selasivat keskimäärin
- Ikähaarukat, sukupuolet
- Mistä asioista he ovat pääosin kiinnostuneita
- Miltä sivuilta sivustollesi linkataan
- Missä päin maailmaa sivuja on selattu
- Suosituimmat sivusi
- Mistä sivuista tykätään, mistä ei
- Verkkokaupan ostot, soitot, liidit… ym.
Nämä voivat olla liiketoimintasi kannalta relevantteja seurattavia, mutta yhä tärkeämpää on räätälöidä oma mittaristo aina yksilöllisen tarpeen mukaan ja ensiksi määrittää, mikä on verkkosivuillasi se kaikkein tärkein seurattava juttu.
Ei pelkästään numeroita ihmisille
Toimiva ja oikein määritetty kävijäseuranta ei pelkästään tarjoa ”nice-to-know”-tietoutta sivuston käytöstä, vaan toimii kartturina mainonnan keinoälylle. Sivustolla tehdyistä tapahtumista tallentuva data auttaa robotteja optimoimaan mainontaa todennäköisyyslaskennan avulla. Tehokas verkkoanalytiikka mahdollistaa siis pienemmät mainoskustannukset, toivotun kaltaisia asiakkaita ja paremman tuoton.
Dashboard
Kun tiedetään omat KPI:t, niiden seuraaminen voi olla joko hankalaa tai työlästä. MustOne Digital omaa pitkän kokemuksen datan muuttamisesta tiedoksi ja tiedon helposta visualisoinnista liiketoiminnan tueksi.
Rehtiä seurantaa
Verkkoanalytiikan asennukset tulee toteuttaa aina parhaan alan tietämyksen mukaisesti, palvelemaan voimassa olevia tietosuoja-asetuksia. Vaikka GDPR:n ansiosta yksittäisellä eurooppalaisella käyttäjällä on oltava oikeus kieltäytyä evästeistä, sivustolle on mahdollista asentaa anonyymi koneisto maksimoimaan mainonnan tulokset, kunnioittaen silti kulloisenkin käyttäjän tahtotilaa.
Server side, Google Analytics 4, Google Tag Manager tai Google Looker Studio, MustOne määrittää kanssasi ensin tavoitteet ja toteuttaa verkkosivuillesi parhaan mahdollisen kävijäseurannan jota sinä ymmärrät. Näin tiedät, mitä sinun sivustollasi tapahtuu ja mihin paukut laitetaan.