Hakukonemarkkinointi
Milloin viimeksi googletit jotain?
Etsitkö apua ongelmiin tai lisätietoa jostain tuotteesta? Ostopolun alku ja ABC ovat käyttäjän Googleen näpyttelemät hakusanat.
SEM, eli Search Engine Marketing vastaa aina kysyjän tarpeeseen. Läsnäolo siellä missä käyttäjä on jonkin tuotteen tai palvelun tarpeessa on jokaiselle yritykselle tärkeää.
Hakukonemarkkinointi kannattaa
Hakukonemainonnassa pyritään Googlen hakutulosten etusivun yläosaan, suoraan hakijan sormen tai hiiren alle. Mediakuluja maksetaan parhaimmillaan vain muutamia euroja päivässä, nekin pelkistä tuloksista.
Ajan saatossa mainontaan voidaan sopia tietty ROAS-prosentti, jolloin mainosrahaa menee vain sen verran kuin on tämän prosentin puitteissa saatavissa takaisin. Kyllä, tämä on kieltämättä jonkin sortin ”rahasampo”.
Esimerkki tekstimainoksesta | Mustone Digital
Mainoksen houkuttelevuuden perusperiaate on se, että lopussa on jokin CTA. Lue lisää! Asiakkaasikin klikkaavat tällä hetkellä tällaisia mainoksia. Aloita sinäkin!
Ovatko verkkosivustosi kävijämäärät heikot, Googlesta tahdo löytyä millään ja tuotekin on tuntematon? Kokeillaanko Google-mainontaa vaikkapa alkuun pienillä panoksilla? Oletko valmis löytymään?