SEO loppu nyt
Menet Googleen ja kirjoitat oman tuotteesi nimen hakukenttään. Tuloksiin räpsähtää kaikkea muuta kuin toivomasi sinun sivustosi. Tämä tarkoittaa yleensä sitä että sivustosi hakukoneoptimoinnissa on jotain pielessä.
Entä jos näin ei kuitenkaan ole? Olet maksanut jo huimia summia eri tahoille että he käyvät muuttelemassa muutamia sanoja sivuillasi. Koodari on muutellut ”bäkkiä”, ja jokainen höpöttää metatasoista, mikroista ja makroista.
Edellä mainitut toimenpiteet ovat ehdottomasti löydettävyyden kulmakiviä, mutta joskus vain on sellainen tilanne etteivät ihmiset tai Googlen robotitkaan ymmärrä mitä sinä myyt. Tällöin tulee miettiä, mikä olisi se markkinoinnillinen kävijäpolku löydetyksi tulemiseen. Googleakin voi opettaa muutamalla eurolla.
Onko asiakkaillasi jokin tietty heitä yleisesti kuvaava piirre? Mitä he ehkä etsisivät ennen kuin löytäisivät sinun palvelusi? Jos sinä olet keksinyt pyörän, etsivätkö asiakkaasi yhä kuutioita?
Yleensä epäsuoraan kysyntään vastaaminen maksaa hieman enemmän kuin viivasuora polku myyntisuppilon läpi itsestään selvin termein. Mitään ei kuitenkaan tiedä, ennen kuin testaa.
Mustone auttaa sinua räjäyttämään tien kallion läpi. Kokeillaan ensin pienillä panoksilla, niin nähdään syntyykö verkkoosi liikennettä. Ehkä joku päivä erikoinen tuotteesi on ”valtavirtaa” myynnin valtatiellä.