Luuri, meili tai Buy Now

13.12.2019

Jokaisella organisaatiolla tai yrityksellä on jokin tavoite. Yritysten tavoitteet ovat yleensä kaupallisia, joskin millä tahansa maailmassa suoritetulla toiminnolla on yleensä asia johon pyritään vaikuttamaan. Niin myös verkossa.

Miksi hankitte verkkosivut? Miksi loitte Facebook-sivun? Kaikilla näillä toiminnoilla on ollut jokin tavoite. Jopa ”Koska muillakin on” tai ”Yks tuttu suositteli” -väitteet perustuvat tavoitteeseen olla muiden kanssa samalla viivalla.

Kun tarkoitus on saada jotain jäämään viivan alle, mukaan astuvat sanat KPI, konversio ja goal. Kivijalkayrityksen goal on kassakoneen kilahdus, verkkokauppiaalla kiitossivun latautuminen. Jos myynti tapahtuu muualla kuin verkossa, tavoitteeksi voidaan asettaa puhelinsoitto, sähköpostin lähetys tai yhteydenottolomakkeen Lähetä-napin painallus.

Hinta per hankinta

Mitäpä jos kaikki mediakustannukset sitoisi pelkästään näiden tavoitteiden täyttymisiin? Digissä tämä onnistuu. Maksat vain tuloksista ja määrität itse paljonko tahdot niistä maksaa. Viisi euroa? Kymmenen euroa?

Mustone Digital omaa pitkän kokemuksen niin CPC- kuin CPA-kampanjoista (Cost Per Acquisition). Oletko pyörittänyt Google-mainontaa jo tovin, mutta postiin kilahtelee liidien sijaan laskuja Irlannista? Tarkoitus on luultavasti ollut saada aikaan vastinetta rahalle.

Tehdäänpä asialle jotain. Mikä on sinun goal?

Soita ja sovi tapaaminen
tai lähetä kysymys.

– Aki