Loma häämöttää, voiko digimarkkinoinnin yksinyrittäjä pitää lomaa?

14.6.2021

Sanotaan, että yrittäjä ei ole koskaan lomalla. Väärin. Jokaisen pitää olla, tavalla tai toisella. Vaikka työstään nauttisi, on pakollista pitää pieniä tuulettumisjaksoja, sillä se mahdollistaa myös uusien perspektiivien avautumisen tekemiseen. Levänneet aivot ja silmät näkevät boksin ulkopuolelle.

Google Ads ja Facebook Ads Manager eivät sen sijaan pidä koskaan lomaa. Koska kesä on kuluttajan parasta aikaa, myös mainonta on pidettävä käynnissä. Ovatko kampanjat turvassa, mikäli niiden pyörittäjä pyörittelee peukaloitaan?

Lomaa voi pitää myös 6,9 päivää viikossa. Kampanjoiden kehitystä on hyvä tarkkailla lomallakin, tosin harvemmin mutta intensiivisemmin. Automatisoidut skriptit mainostenhallinnassa voivat toimittaa tehokkaasti lomatuuraajan virkaa, ja negatiivisiin muutoksiin voidaan reagoida vain kun todellinen tarve iskee. Näin suurimman osan lomasta voi käyttää siihen mitä silloin pitääkin, ei mihinkään mikä liittyy työhön.

Entä jos et ole ”toimistolla”? Suurimman osan mainonnan optimoinnin perustoimista sujuu suht kätevästi myös älypuhelimen kautta. Kovin tarkkaa analyysiä on puhelimella hankala tehdä, mutta perustoimenpiteet ja käppyrät näkyvät pienemmältäkin näytöltä.

Miksi tämmöinen artikkeli? Mikäli olet kohtalotoveri, suosittelen perehtymään mm. Google Adsin automaattisiin sääntöihin: https://support.google.com/google-ads/answer/2472728?hl=fi , sekä Facebook Adsin: https://www.facebook.com/business/help/644860419002064?id=295312871325091.

Mikäli olet asiakas, ja sinua mietityttää kampanjoiden tehokkuus kesäisin, ei huolta, edellä mainitun ansiosta ne ovat syksyllä taas yhä paremmassa vireessä.

Mukavaa lomaa kaikille, se on ansaittu. ☀️

Mustone Digital lomailee 19.6.–4.7.2021 sekä 24.7.–1.8.2021. (suunnilleen).
Mitä mieltä olit artikkelista?
Loading spinner
– Aki